Gizartea -
Eskola jazarpena
Iruñeko ikastetxe bateko bi ikasle zigortu ditu epaileak, ikaskide bati egindako bullying kasu batengatik
Zigortutako bi mutilek 60 orduz gizartearentzako lanak egin beharko dituzte, eta ezingo dira adingabearengandik 300 metro baino gutxiagora hurbildu. Epaiak ikastetxea aitortzen du erantzule zibil gisa; ondorioz, 20.000 euroko kalte-ordainaren % 90 ordaindu beharko du kalte moralengatik.
Agentziak | EITB MEDIA
Iruñeko ikastetxe bateko bi ikaslek 60 orduz gizartearentzako lanak egin beharko dituzte, osotasun moralaren aurkako delitua egotzita epaileak hala erabakita, ikaskide bati eskola-jazarpena egiteagatik.
Nafarroako Adingabeen 1 zenbakiko Epaitegiaren epaiak jasotzen duenez, gainera, hamar hilabetez debekatuta izango dute biktimarekin komunikatzea, eta ezingo dira adingabearengandik 300 metro baino gutxiagora egon, ez haren etxetik, ez ikastetxetik. Epaiaren arabera, ikastetxea erantzule zibila da, eta kalte moralengatik ezarritako 20.000 euroko kalte-ordainaren % 90 bere gain hartu beharko du.
Fiskaltzaren kontakizuna jasotzen duen epaian deskribatzen denez, tratu "iraingarria eta umiliagarria, behin eta berriz isekak eginda" DBHn hasi zen, eta lau ikasturte iraun zuten, Batxilergora arte; gainera, eraso fisikoak ere egon ziren hainbatetan.
Epaiak argi utzi du ikastetxeari zegokiola "adingabeak zaintzeko eta zuzenean kontrolatzeko betebeharra, hezkuntza-lanari lotutako zentroan zeuden bitartean".
Biktimak eskolaz aldatzeko eskatu zuen ikasturtearen erdian, familiak salaketa jarri eta gutxira, eta zuzendaritzak bi ikaskide jazarleak kanporatzeari uko egin ondoren. Beraz, urruntze-agindua betearazteak ez du esan nahi kondenatutako bi gazteek zentrotik alde egin behar dutenik.
Epaiaren arabera, kondenatuen tratuak eragin handia izan zuen biktimarengan, eta salatutako gertaerekin lotutako sintomatologia esanguratsua izan zuen, hala nola antsietatea, depresioa, saiheste-jokabideak, errudun-sentimenduak, autoestimu-defizita eta gaitasun soziala, amorru- eta haserre-egoera emozionalarekin.
Gainera, nolabaiteko isolamendu soziala jasan zuen, interesik gabe eta eskola-errendimendu faltarekin (eskolara ez joateko aitzakiak jarrita), eta horrek antsietate eta depresio nahasmendua eragin dio.