Gizartea -
AIRE-ISTRIPUA
Spanairren biktimen familiek justizia eskatu dute istripuaren 14. urteurrenean
154 hildako eta 18 zauritu izan ziren istripuan. Kaltetuen Elkarteak bere borrokari eusten dio, aireko istripuek kaltetutakoen eskubideak onartzeko asmoarekin.
AGENTZIAK | EITB MEDIA
Larunbat honetan, abuztuaren 20an, 14 urte beteko dira Spanairren JK5022 hegaldiak izandako aire-istriputik. 154 hildako eta 18 zauritu izan ziren Madrileko aireportuan izandako istripu horretan, hegazkina Kanaria Handira izandako aireratzean. Espainian gertatutako aireko tragediarik larriena izan zen.
Airelineak porrot egin zuen 2012an, eta kausa judiziala duela bederatzi urte itxi zen, baina Kaltetuen Elkarteak bere borrokari eusten dio, aireko istripuek kaltetutakoen eskubideak onartzeko asmoarekin.
Gaurko egunean JK5022 Hegaldiko Kaltetuen Elkarteak lore ekitaldi eta eskaintzak egin dituzte Madrilen eta Kanaria Handian, istripuaren biktimak oroitzeko. Omenaldi horietan, biktimen familiek adierazi dute Espainian ez dagoela "ikertzeko independentziarik alor judizialean eta legislatiboan".
Era berean, kaltetuen Elkarteak salatu du Kongresuko presidenteak, Meritxel Batetek, ez duela Fiskaltza Nagusira bidali aurreko urteko maiatzean Diputatuen Kongresuak onartu zuen Spanairko JK5022 istripuari buruzko Ikerketa Batzordearen txostena.
Dokumentu horrek "akats sistemikoen" erantzukizuna Sustapen Ministerioari atxikitako Gobernuko hainbat karguri 2008an egozten dizkio. Elkarteko presidenteak, Pilar Verak, adierazi duenez, haien asmoa 18 pertsona horiek auzitegietara eramatea da, baina horretarako dokumentua Fiskaltzara heldu behar da.
Zentzu horretan, Verak defendatu du Batet "prebarikazio delitu" bat egiten ari daitekeela.
Txosten horren arabera, Spanair konpainiak "arazo ekonomiko larriak" zituen ordurako, eta, beraz, mantentze-lanetako teknikariek eta pilotuek "presioa" zuten puntualtasun konpromisoagatik eta konpainiak egun batzuk lehenago aurkeztutako EREagatik.
Gainera, dokumentuak jasotzen du hegazkin-konpainiak "ikuskapenik gabe" jasoko zuela Abiazio Zibilaren Zuzendaritza Nagusiak ezbeharra izan duen hegazkinarentzako Aireko Nabigagarritasunaren Ziurtagiriaren luzapena.
Halaber, TOWS alarmak akatsak izan zituen, ez baitzuen konfigurazio okerraren berri eman.
Era berean, irizpenaren arabera, Aenak Adolfo Suárez aireportuan izandako larrialdi-planak ez zuen behar bezala funtzionatu, ezbeharraren egunean berandu aktibatu baitzen. Horregatik, Spanair-en istripuan "segurtasun-oztopo guztiek" huts egin zutela adierazi du.