Ekonomia -
Epaiketa
Iberdrolak mezu "engainagarriak" leporatu dizkio Repsoli
Santanderreko epaitegi batean ahozko saioa egin ondoren, auzia epaiaren zain geratzen da, urte amaierarako edo 2025eko hasierarako espero dena. Bi multinazional energetikoen arteko aurrez aurrekoak ikusmin handia sortu du epaitegietan, eta saioa zortzi bat orduz luzatu da.
Agentziak | EITB Media
Iberdrolak Repsoli "engainatzea" leporatu dio bere publizitate-kanpaina batzuen bidez, bere jardueraren errealitatearekiko fidagarria ez den informazioa erabiltzeagatik eta jasangarritasunari buruzko funtsezko datuak ez emateagatik. Petrolio-enpresak, berriz, trantsizio energetikoarekin eta jasangarritasunarekin duen konpromisoa defendatu du.
Gaur, "lehia desleiala" eta "publizitate engainagarria" egotzita Iberdrolak Repsolen aurka jarritako auziaren ahozko saioa egin dute Santanderreko 2 zenbakiko Merkataritza Epaitegian.
Bi multinazional energetikoen arteko aurrez aurrekoak ikusmin handia piztu du, eta ahozko saioa zortzi bat orduz luzatu da. Jardunaldiak bi konpainien argudioak neurtzeko balio izan du, perituen eta abokatuen bitartez.
Gaurko saioaren ondoren, Carlos Martinez de Marigorta epaileak erabakia urte honen amaieran edo 2025aren hasieran ematea espero dute.
Iberdrolaren abokatuaren hitzetan, egiaztatuta dago mezuak eta publizitate-kanpainak "engainagarriak" direla, Repsolen jarduerarekin bat ez datozelako, konpainiaren inbertsioekin "koherenteak ez direlako" eta enpresaren isuriei buruzko funtsezko datuak zabaldu ez dituztelako, eta, beraz, "engainagarriak" direlako.
Repsolen aldeko lekukotza eman duten adituek, aldiz, berretsi dute Iberdrolaren salaketak ez duela funtsik, eta, horregatik, konpainiak atzera botatzea eskatu du. Halaber, nabarmendu dute konpainia koherentea dela bere publizitate-kanpainetan merkatuan duen tokiarekin, eta azpimarratu dute enpresak "benetako" ahalegina egiten duela negozioa dibertsifikatzeko eta "multienergetikoa" izateko.
Juridikoki, salaketa aitzindaria da, izan ere, greenwashing delakoa ez dago jasota gaur egun Espainiako ordenamendu juridikoan.
Iberdrolako iturriek jakitera eman dutenez, "greenwashingari buruz hitz egitea beti da positiboa kontsumitzaileak eta Lurra babesteko, eta herritarrek benetako informazio argia eskatzen dute, amarrurik gabe, sortu duen interes mediatikoarekin ere frogatu dena".
Bestalde, Josu Jon Imazek zuzentzen duen taldeko iturriek azpimarratu dutenez, Iberdrolak "merkatu elektrikoan Repsolen lehia mugatu nahi du (2,4 milioi bezero ditu), lehia desleialaren legea eta publizitate engainagarriaren akusazioak erabiliz, argudio eta mezu lerratuetan eta testuingurutik ateratakoetan oinarrituta".