Ekonomia -
Automobilgintzaren sektorea
Automobilgintzaren sektoreak Euskadin 25.000 milioi fakturatu zituen 2023an, % 11,5 gehiago
Emaitza horiek markak hautsi dituzte Euskadiko Automozio Klusterraren arabera, eta enpresen kudeaketa egokiari erantzuten diote.
EITB MEDIA
Automobilgintzaren euskal sektoreak 25.023 milioi euro fakturatu zituen 2023an, aurreko ekitaldian baino % 11,5 gehiago, eta, beraz, "markak hautsi" dituzte, ACICAE-Euskadiko Automobilgintzako Klusterrak ostegun honetan prentsa-ohar batean adierazi duenez.
Ohar horretan zehazten duenez, kopuru horrek ez du jasotzen Gasteizko Mercedes Benz enpresaren pisu espezifikoa.
Azaldu dutenez, emaitzak enpresen kudeaketa "doituaren", bezeroen/merkatuen/teknologien dibertsifikazioaren eta kontinente guztietan "zentzuz ondo" jokatu duten ibilgailuen ekoizpen-eskariaren ondorio dira.
Enpleguari dagokionez, sektoreko 740 produkzio-plantetan 140.000 pertsona baino gehiago izan ziren munduan, eta horietatik 38.480 Euskal Autonomia Erkidegoan daude. Horrek esan nahi du Euskadi mantentzen dela aurreko urtearekin alderatuta.
Sektoreko salmenten % 90 nazioartekoak dira oraindik, eta erdiak baino gehiago Europatik kanpo sortzen dira.
I+G+b arloari dagokionez, euskal enpresek fakturazioaren % 3,5 inguru bideratu dute horretara, aurreko urtean baino gehiago.
Aurtengo urterako aurreikuspenak "nahiko baikorrak" dira, oharrean adierazten denez, eta ibilgailuen fabrikatzaileen proiektuak finkatzeko moduaren eta kontsumitzaileen indar ekonomikoaren araberakoak izango dira.
Automobilgintzaren euskal sektorea 300 enpresa inguruk osatzen dute, atzerriko kapitaleko multinazionalak, tokiko multinazionalak, kooperatibak edo familia-enpresak barne.