Ekonomia -
Isuriak
Ibilgailuen isurietarako helburuak malgutzea proposatu dute EBko Industria ministroek
Ordezkaritza askok uste zuten Batzordeak planteatutako "helburuak handiegiak eta are irrealak ere" zirela, eta horregatik Kontseiluaren Espainiaren presidentetzak helburu "errealistak" eta "orekatuak" lortu nahi izan ditu.
Agentziak | EITB Media
Europar Batasuneko Industria ministroek gaur Europako Batzordearen proposamenaren inguruko helburuak murriztea eta Euro 7 arauaren aplikazioa 2025etik 2027ra atzeratzea adostu dute auto eta ibilgailu arinentzat eta 2027tik 2029ra kamioientzat.
Orientazio orokorraren testuaren arabera, ordezkaritza askok Batzordeak planteatutako "helburuak handiegiak eta are irrealak" zirela uste zuten, eta horregatik Kontseiluaren Espainiaren presidentetzak helburu "errealistak" eta "orekatuak" lortu nahi izan ditu.
Euro 7 izenaz ezagutzen den arau honek errepideko garraiotik datozen kutsatzaile atmosferikoen isuriak murriztea du helburu, 2035ean industriari auto 'garbia' lortzeko trantsizioan laguntzeko.
Hogeita zazpiek lortu duten orientazio orokorrak Kontseiluaren Espainiaren presidentetzari Europako Parlamentuarekin negoziazioak hasteko mandatua ematen dio, Euroganberak ere horren inguruan bere jarrera hartu bezain laster hasiko direnak.
Horrela, Europako Kontseiluak "oreka" lortu nahi du isurien xede "errealisten" eta industriarako inbertsio gehigarrien artean, Europako auto ekoizleak zero isuriko automobil-fabfikaziorantz aldatzen ari diren une honetan.
Horrela, 27 estatuen ikuspegi orokorrak aurreko arauan turismo pribatuentzat eta furgonetentzat zeuden isuri-mugak eta proba-baldintzak mantentzen ditu (Euro 6), eta ibilgailu astunentzat muga baxuagoak ezartzen ditu, aurreko araudiarekin alderatuta.
Euro 7k hiriko autobusei buruzko xedapen berezi bat ere badu, ibilgailu horientzat proposatu berri den 2030erako zero isuri helburuarekiko koherentzia bermatzeko, eta balazta eta pneumatikoen partikulen emisioetarako mugak ezartzen ditu.