Ekonomia -

BIZKAIA

Bilboko Aireportuak 75 urte bete ditu

120 milioi bidaiari baino gehiago igaro dira 1948tik Txorierriko bailarako azpiegituratik.

Bilboko aireportua. EFE.
Bilboko aireportua
Bilboko Aireportuak 75 urte betetzen ditu gaur

0:44

EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Bilboko Aireportuak 75 urte bete ditu astearte honetan inauguratu zenetik. Ordutik, 120 milioi bidaiari baino gehiago lurreratu edo aireratu dira, AENAk jakinarazi duenez.

1948ko irailean hasi ziren lanean Sondikan, Bilbo inguruan aireportu-azpiegitura bat garatzeko une hartan egokia zen lursail bakanetako batean. Bere lehen hegaldi komertzial erregularra Madrilekin izan zen, Aviacoren eskutik.

Azpiegituraren lehen urteak etengabe hazten joan ziren, terminal bat, errodaje-kaleak eta aerodromo orok garai hartan izan behar zituen oinarrizko zerbitzuak kokatzeko lehen eraikinak eraiki baitziren, AENAtik gogorarazi dutenez.

1952an Bordelerako hegaldiak nazioarteko hegaldien lehen harria jarri zuen, orduan "ia anekdotikoa eta eskuraezina" zela pentsatuz.

1964an aireportuak bere jatorrizko pista ( 10-28a) handitu zuen 2.000 metroraino, datozen hamarkadetan Bizkaiarentzat eta Euskadirentzat zerbitzuen eta turismoaren esparruan "ezinbestekoa" izango zen azpiegitura bati itxura emanez.

1967an Iberia Bilbon lanean hasi zen terminalak urtean 100.000 bidaiari izaten zituenean, orain aireportutik astebetean igarotzen direnak baino gutxiago.

Hurrengo hamarkadan, 1970ekoan, "inbertsio garrantzitsuak egin ziren" instalazioetan, terminala eta bidaiarientzako aparkalekua zabalduz, eta egungo 12-30 pista eraiki zen, ordutik martxan egon diren tamaina handiagoko erreaktoreekin operatiba hobetzeko.

1982ko Espainiako Mundialean, Bilbo egoitza izan zenean, 500 milioi pezetako inbertsioa egin zen terminal-eraikina modernizatzeko eta Sondikako aireporturako sarbide berriak egiteko.

90eko hamarkadan Lufthansa iritsi zen, Bilbo Frankfurtekin lotu zuena, eta ibilbide nagusiak Madril eta Londresko aireportuekin osatu ziren.

Mende aldaketa hurbiltzean, aireko garraioaren liberalizazioak hegazkin-konpainia berrien agerpenarekin eta low-cost eredua Europan sartzearekin batera, XXI. menderako azpiegitura baten beharra ekarri zuten, AENAtik oroitu dutenez.

1999an jarri zen martxan egungo kontrol-dorrea. Hurrengo urtean terminal berri bat eta aireportu berri bat estreinatu ziren Loiun, sarbide berri eta erosoagoekin, edukiera handiagoarekin, bidaiarientzako eta airelineentzako zerbitzu hobeekin.

La Palomaren eraikitze lanak. AENA.

Kantauri isurialdeko sarrera-ate gisa finkatuta, Bilboko aireportuak 100 milioi bidaiari baino gehiago izan zituen 2018an, lehendabizikoz bere historian. Pandemiaren ostean, azpiegitura erronka berrietarako prest dago, AENAk jakinarazi duenez. 

Nazioarteko trafiko gero eta handiagoarekin, aireportuak 60 ibilbide baino gehiago esakaintzen ditu eta 6 milioi bidaiari inguru jasotzen ditu urtean; iaz inauguratutako bulego-eraikin berri bat du. Halaber, hazten jarraitzen duela eta "kalitatezko zerbitzua" ematen duela gaineratu du AENAk, "Bilboko aireportuaren historia arrakastatsuak datozen hamarkadetan bere bidea jarrai dezan".

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Bilboko Aireportua Bizkaia Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak