Ekonomia -
IBILGAILU ELEKTRIKOAK
Iberdrolak malgutasuna eskatu du, EBk 2026rako proposatzen duen elektrolindegien egoera Euskadin betetzeko
Konpainiaren sarea prest dago, hiru urte barru EAEko ibilgailuak kargatzeko guneei zerbitzua emateko, 60 km-tik behin.
Agentziak | EITB Media
Iberdrolak "malgutasuna" eskatu dio Espainiari, ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuen sare erabilgarriaren erabilera maximizatzeko eta Euskadin etorkizunean egingo diren inbertsioak optimizatzeko. Konpainiaren helburua da 2026an ibilgailu elektrikoentzako kargagailuen balizko guneei erantzutea, 60 kilometrotik behin, Europako Parlamentuak proposatu duen bezala.
Iberdrolak Euskadin duen sarea prest dago Energia eta Klimaren Plan Integratuan aurreikusitako ibilgailu elektrikoaren sartze-agertokiei zerbitzua emateko 2030era arte, eta elektrolindegien balizko hazkunde esponentzial horretarako, konpainiaren iturrien arabera.
Bruselako Ganberaren osoko bilkurak arau berriak onartu zituen uztailaren 11n karga-azpiegitura handitzeko, ibilgailu elektrikoak kargatzeko estazioak gutxienez 60 kilometrotik behin hedatuz, 2026rako 400 kilowatteko (kW) potentziarekin eta 2028rako 600 kW-ra handituz, garraioa deskarbonizatzeko helburuarekin. Neurri hori berotegi-efektuko gasen emisioak 2030ean gutxienez % 55 murrizteko Europar Batasunaren planaren barruan dago.
Iberdrolak azaldu duenez, elektrolindegien balizko handitze horri begira, konpainiak "muga" batzuk ditu "oso puntu zehatzetan, batez ere behe-tentsioari lotuak, eta horien konponbideak barne-inbertsioak ekarriko ditu, baina erregulazioan jaso behar dira".
Horregatik, enpresaren ustez, "funtsezkoa" da erregulazioak malgutasun-mekanismoak kontuan hartzea, eskura dagoen sarearen erabilera maximizatzeko eta etorkizuneko inbertsioak optimizatzeko.
Iberdrolak azpimarratu duenez, adimen artifizialeko sistemak ditu birkargatzeko puntuen kokapena optimizatzeko, eskuragarri dagoen sareari dagokionez, eta horiekin administrazioei hedapenak bizkortzen lagun diezaieke.
Europako Parlamentuak onartutako arau berriek ezartzen dute, halaber, kamioientzat eta autobusentzat karga-geltokiek 120 kilometrotik behin egon behar dutela eskuragarri. Estazio horiek EBko errepide nagusien erdian jarri beharko lirateke 2028rako, 1.400 kW-tik 2.800 kW-ra bitarteko potentziarekin, ibilbidearen arabera.
Bere ustez, beharrezkoa da izapideak, baimenak eta lizentziak erraztea eta arintzea, bai karga-estazioak eraikitzeari dagokionez baita estazio horietako elikadura-lineei dagokienez ere.
Era berean, ibilgailu elektrikoen azpiegiturarako eta erosketarako laguntza "eraginkorragoak" ezarri behar direla uste du.
Iberdrolak 4.600 karga-puntu publiko operatibo baino gehiago ditu, horietatik 1.500 azkarrak dira. Gainera, 5.000 karga-puntutik gorako proiektu-zorroa du.
Era berean, BPrekin Joint Venture bat osatzeko lanean ari da, 2030ean Espainian eta Portugalen potentzia handiko 12.000 karga-punturaino hedatzeko, erregulazio berrian sartzen diren moten arabera.