Ekonomia -
CAF batzarra
CAFek salmentak aregotu eta errentagarritasuna berreskuratu nahi du, bere plan estrategikoaren bidean
Enpresak Akziodunen Batzar Nagusia egin du gaur, eta jardueraren balantzea egin du bertan. CAFek Jerusalemgo tren arinaren proiektuan parte hartzearen aurka egiteko hainbat kolektibok instalazioen aurrean egin duten protestak markatu du hitzordua.
EITB Media
Beasaingo CAF enpresak 2023an "salmentak merkatuaren gainetik haztea eta errentagarritasuna pixkanaka berreskuratzea" lortu nahi du, 2026an salmentak 4.800 milioi eurora igotzea aurreikusten duen plan estrategikoaren bidean kokatu arte.
CAFeko presidenteak eta kontseilari delegatuak, Andres Arizkorretak eta Javier Martinez Ojinagak, hurrenez hurren, enpresaren bilakaera eta perspektibak errepasatu dituzte larunbat honetan Beasaingo (Gipuzkoa) Akziodunen Batzar Nagusian egin duten hitzaldian.
Martinez Ojinagak azpimarratu du sektorea "une onean" dagoela, adierazi baitu "zalantza guztietatik kanpo" dagoela trenbideen eta autobusen mugikortasunak, CAFen enborreko jarduerak, "haizea alde" duela.
Iragarri duenez, 2023an Poloniako Solaris filialaren "suspertzea hastea" eta "taldearen errentagarritasuna berreskuratzen hastea" aurreikusten dute. Izan ere, mozkin garbia % 38 murriztu zen iaz, 55 milioi eurora arte, inflazioa eta osagaien eskasia zirela eta.
2022ko zifra nagusiei dagokienez, konpainiako zuzendari nagusiak nabarmendu du CAFek 6.000 milioi eurotik gorako kontratazio maila lortu zuela; "maximo historikoa", aurreko urtearekin alderatuta zorroa % 37 igotzea ahalbidetu zuena, 13.250 milioi euroko zifra errekorra erregistratu arte.
Trenbide segmentuan, CAFek 5.000 milioi euroko kontratazio maila lortu zuen, beste errekor bat, eta eskari zorroaren zifra 12.000 milioiraino handitzea ahalbidetu zuen horrek, munduko trenbide merkatu nagusietan proiektu garrantzitsuak eginez. Horien artean, Jerusalemgo tren arinaren Purple Line proiektua aipatu dute, CAF kide den partzuergo bati esleitu diotena.
"Apartheidaren trenaren" aurkako protestak
Hain zuzen ere, azpiegitura horren aurka manifestazioa egin dute hainbat gizarte taldek, besteak beste, Amnesty Internationalek, batzarra egiten ari ziren instalazioen atarian, CAFi proiektutik "erretiratzeko" eskatzeko.
Protesta "CAFen apartheidaren trenetik jaitsi zaitez" plataforman bildutako hainbat erakundek antolatu dute, eta parte hartzaileek Palestinako banderak astindu eta pankartak eta kartelak erakutsi dituzte. "Ez dira trenak bakarrik, kolonizazio tresnak dira. CAF ez zaitez konplize izan" oihukatu dute, eta akziodunak konpainiaren instalazioetara sartzen ari zirela, "Palestina, askatasuna" edo "Israel hiltzailea, CAF kolaboratzailea" bezalako leloak oihukatu dituzte.
Bestalde, Gerardo Rios Amnesty Internationaleko (AI) aktibista eta CAFeko akziodunak bere hitza hartu du batzarrean eta aukera erabili du Batzordeari trenbide proiektua bertan behera uzteko eskatzeko. Bileran galdetu du konpainiak zergatik jarraitzen duen " jasangarritasun txostenean proiektuak Palestinako lurraldeak eta Jerusalemen legez kanpoko kokalekuak zeharkatzen dituela zehaztu gabe, arrisku faktoreak ezkutatuz".
AIren arabera, "enpresak proiektuaren eragin 'positiboa' argudiatzen jarraitu du, eta aditu bati egindako kontsulta batean oinarrituta, legezkoa dela berretsi du, baina ez du bere txostenaren edukia argitaratu".
Riosek, gainera, CAFen "txostenek eta politikek" giza eskubideen errespetuarekin "konprometitutako enpresa dela" ziurtatzea kritikatu du, proiektu horrek palestinarrengan dituen "ondorioak kontuan hartzen ez dituenean".
Horiekin batera, Geroa BGAEren kuotak berreskuratzeko zailtasunak dituztenen kolektiboko beste dozenaka pertsona ere kontzentratu dira, kamiseta edo txaleko horiz jantzita eta beren aldarrikapen pankartekin.