Ekonomia -

MATRIKULAZIOAK

Autoen salmentak % 10 egin du gora maiatzean Euskadin eta % 0,2 Nafarroan

Ekoizpen-erritmoen hobekuntzari esker, azkarrago erantzuten zaie kontzesionarioek egindako eskaerei. Hala ere, sektoreko patronalek susperraldia oso motela izaten ari den sentsazioa mantentzen dute.

Auto berriak kontzesionario batean
Auto berriak kontzesionario batean
Auto berriak kontzesionario batean

AGENTZIAK | EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Euskadiko turismoen eta lur orotako ibilgailuen matrikulazioak 2.374 izan dira maiatzean, hau da, aurreko urteko hil berean baino % 10 gehiago. Bosgarren hilabetea da jarraian, datu positiboekin, eta Espainian erregistratutako % 8,3aren (92 025 unitate) gainetik ere badago. Nafarroaren kasuan, igoera % 0,2koa izan da (629 matrikulazio).

Datu positibo horiek ekoizpen-erritmoak hobetu izanaren ondorio dira, eta, horri esker, azkarrago erantzun ahal zaie emakidadunek (gehienak rent-a-car eta enpresek) egindako eskaerei, horiek baitira zifrak bultzatzen ari direnak, Anfac (fabrikatzaileak), Faconauto (emakidadunak) eta Ganvam (saltzaileak) elkarteen datuen arabera.

Euskadin urte hasieratik metatutako kopuruak % 15,9ko hobekuntza erakusten du matrikulatutako 10.014 ibilgailurekin, eta Nafarroan % 19,1ekoa 3.018 ibilgailurekin. Estatuko batez bestekoaren bilakaerak, aldiz, metatutako datu hobeak erakusten ditu, % 26,9ko igoerarekin; hau da, 404.337 ibilgailu matrikulatu dira.

Hala ere, sektoreak "kezkaz" ikusten ditu partikularrei egindako salmentak, pandemiaren aurreko erritmoa baino heren bat beherago baitaude oraindik. Salmenta horiek 36.495 unitatera iritsi ziren maiatzean Espainiako Estatuan, hau da, % 5,3ko hazkundea 2022ko datuekin alderatuta, baina % 33ko jaitsiera izan da 2019ko datuekin alderatuta.

Maiatzean erregistratutako zifra horrekin, bost hilabete kateatu dira positiboan, 404.337 unitate metatuz, aurreko urteko aldi berean baino % 26,9 gehiago, nahiz eta datua 2019an, pandemia baino lehen, egindako salmentak baino % 28 txikiagoa den. Zentzu horretan, Raul Moralesek, Faconautoko komunikazio zuzendariak, susperraldia oso motela izaten ari den sentsazioa mantentzen du.

Felix Garciak, Anfac-eko komunikazio eta marketin zuzendariak, urte amaiera 950.000 unitate ingurukoa izatea espero du, urtarrilean fabrikatzaileen patronalak zuen aurreikuspen baikorrena baino 25.000 gehiago.

Hala ere, zuhurtziaz jokatzeko deia egin du: "Herritarrek eta enpresek autoa erosteko duten ziurgabetasunak bere horretan jarraitzen du, eta are gehiago orain, jarduera ekonomikoa geldiarazten duen hauteskunde orokorren deialdiarekin".

"Ikusten ari gara merkatu partikularra ez dela erabat abiatzen, eta hauteskundeetan ez ezik, inflazioak bere horretan jarraitzea lortuko ote duen eta interes-tasen igoerak egonkortuko ote diren zain dago. Azken horiek ibilgailu berri baten finantzaketa garestitzen dute, eta horrek ez dio mesederik egiten 14 urte baino gehiago dituen ibilgailuen parke bat berritzeari", adierazi du.

CO2 kutsadura

Maiatzean saldutako turismoen batez besteko CO2 isuriak 117,4 gramo CO2 dira ibilitako kilometro bakoitzeko, 2022ko hil berean saldutako turismo berrien isurien batez bestekoa baino % 3,7 txikiagoak.

2023an, beraz, egindako kilometro bakoitzeko 118,7 gramo isuri dira, aurreko urteko aldi berean baino % 1,61 gutxiago.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Nafarroa Euskal Autonomia Erkidegoa Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak Automobilgintza Euskadin eta Nafarroan