Ekonomia -

Nafarroa

Horrelakoa izango da Belateko tunel berria 95 milioi euroko inbertsioarekin

Belateko tunela bikoizteko lanek 45 hilabete beharko dituzte. Tunel berriak 2.885 metro inguruko luzera izango du, egungo galeriaren antzekoa.

Belateko tunel berria. Irudia: Nafarroako Gobernua
Belateko tunel berria. Irudia: Nafarroako Gobernua
Belateko tunel berria. Irudia: Nafarroako Gobernua

EITB Media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Maria Chivite Nafarroako presidenteak Belateko tunel berriaren lizitazioa iragarri du, 95 milioi euroko inbertsioarekin. Agintariak azpimarratu du tunelak bikoiztea izango dela Foru Erkidegoan azken urteotan egin den bide-lanik "garrantzitsuena eta konplexuena".

Chivitek prentsaurrekoa eman du proiektuaren xehetasunak azaltzeko, Jose Luis Arasti Espainiako Gobernuak Nafarroan duen ordezkariarekin, Bernardo Ciriza Lurralde Kohesiorako kontseilariarekin eta Pedro Lopez Herri Lan eta Azpiegituren zuzendari nagusiarekin batera.

Belateko tunel berriak 2.885 metro inguruko luzera izango du, egungo galeriaren antzekoa. Belateko tunela bikoizteko 45 hilabete beharko dituzte.

Imagen: Gobierno de Navarra

Larrialdietarako bost galeria eraikiko dira, 500 metrotik behin, egungo tunelarekin lotzeko. Galeria nagusiak larrialdietako ibilgailuak pasatzeko aukera emango du, eta beste laurak oinezkoentzat izango dira, ibilgailu arinetarako sarbidearekin.

Tunel berriaren bi erreiek 3,5 metroko zabalera izango dute, eta 3 metroko bazterbidea izango dute eskuineko aldean zirkulazioaren noranzkoan, eta metro batekoa ezkerraldean. Galtzadaren bi aldeetan 0,75 metroko bi espaloi proiektatuko dira. Galiboa, hau da, tunel horren barrutik zirkulatzen duten ibilgailuentzat baimendutako altuera, 5,5 metrokoa izango da.

Belateko tunelak bikoiztuz gero, noranzko bakarreko galeriak izango dira, zirkulazio-noranzko independentekoak, hodi bakoitzetik zirkulatzen duten ibilgailuen kopurua murrizteko.

Imagen: Gobierno de Navarra

Nafarroako Gobernua N-121-A errepidearen eraldaketari ekin dio legealdi honetan, Iruñea eta Ipar Euskal Herria Irunetik (Gipuzkoa) lotzen dituen bide horrek dituen segurtasun arazoak konpontzeko. Eraldaketak, Belate eta Almandoz bikoizteaz gain, errepidea 2+1 bide bihurtzea dakar.

2+1 azpiegitura eraikitzeko lanak 2021ean hasi ziren. Orain arte, errepidearen lehen 17 kilometroak amaitu dira, Ezkaba eta Olabe eta Lantz arteko tarteetan. Gaur egun, Oronoz-Mugairitik Sunbillarainoko obrak egiten ari dira.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafikoa Gipuzkoa Nafarroa Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak Nafarroako Gobernua Nafarroako Gobernuko lehendakaria