Ekonomia -
kamioientzako bidesariak
Guitrans: "Kontratatzaileek bidesaria euren gain hartu ezean, garraio enpresek itxi egin beharko dute"
Elkarteak ohartarazi duenez, "laster konponbiderik ez badago", Gipuzkoako garraioa "gelditu egin beharko da errentagarritasun faltagatik".
agentziak | eitb media
Guitrans Errepide bidezko Salgaien Garraioaren Gipuzkoako Enpresarien Elkarteak ohartarazi duenez, N-1 eta A-15 errepideetan ibilgailu astunentzako bidesaria "onartezina" da, eta "kostu horren % 100 enpresa kargatzaileek euren gain hartu ezean, Gipuzkoako garraio enpresa guztiak itxiko dituzte".
Guitransek ohar baten bidez gogorarazi duenez, N-1 eta A-15 errepideak "funtsezkoak" dira bide sarean, komunikazioen ikuspegitik, "Europarekin, Ordokiarekin eta Mediterraneoko eremuarekin lotzen gaituztelako Nafarroan barrena".
Era berean, alderdi ekonomikoa nabarmendu du, "Gipuzkoako industria intentsiboaren zati handi bat arteria horretan zehar kokatzen baita, bide horiei enpresa sarearen izaera egituratzailea ematen dielarik".
Guitransetik adierazi dutenez, "bi bide horietan bidesari honekin benetan diskriminatzen dena garraiolari gipuzkoarra da", eta "ezinbestean" erabili behar ditu "etengabe, inolako alternatibarik gabe".
Haien ustez, bidesariei buruzko hirugarren foru arauak, joan den urtarrilaren 23an indarrean jarri zenak, "diskriminazio hori egiaztatu baino ez du egiten"; izan ere, ibilgailu astunarekin barne ibilbideak egiten dituzten enpresek "0,21 eta 0,28 euro artean ordainduko dute kilometroko, egunero egiten dituzten ia kilometro guztietan".
Hala, adibide gisa jarri du N-1 errepidetik Astigarragatik Olaberrirako lotunetik igarotzen den garraiolari bat: "40,94 km egiten ditu, egunean zortzi aldiz, oso ohikoa den kasu bat, eta ibilgailuaren ingurumen tasaren arabera, hilean 1.500 eta 2000 euro artean ordainduko ditu".
Bestalde, Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak ere duela bi aste salatu zuen lurralde horretan zirkulatzeagatiko zenbatekoaren "igoera bortitza eta neurrigabea".