Ekonomia -
kamioientzako bidesariak
Astelehenean Gipuzkoan indarrean sartuko diren bidesari berrien "igoera bortitza" salatu du Fenadismerrek
Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak ziurtatu duenez, arau berriarekin, garraiolari batzuek hilero 1.500 inguru ordaindu beharko dituzte Gipuzkoa zeharkatzeagatik.
agentziak | eitb media
Fenadismer Espainiako Garraio Elkarteen Federazioak larunbat honetan salatu duenez, astelehenetik aurrera Gipuzkoan martxan jarriko diren kamioientzako bidesari berriek "igoera izugarria eta neurrigabea" ekarriko dute lurralde horretan zirkulatzeagatik.
Gipuzkoak berriro kobratuko die N-1 eta A-15 errepideetatik doazen kamioiei, legera egokitu nahi duen sistema berri baten bidez, Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak onartutako aurreko bi arauak baliogabetu ondoren.
Fenadismerrek ohar baten bidez azaldu duenez, sistema berriak bidesariek eragindako kilometroen kopurua handitzen du, 20tik ia 80ra (49 N-1 errepidean eta 28 A-15 errepidean).
Elkarteak zehaztu duenez, kontrola trazadura osoan zehar jarritako zazpi arkuperen eta 108 igarobide banderaren bidez egingo da.
Fenadismerrek dioenez, arau berriarekin, garraiolari batzuek 1.500 euro ordaindu beharko dituzte hilean Gipuzkoa zeharkatzeagatik eta, "praktikan, garraiolari txiki askok jarduera utzi beharko dute, karga hori gain hartu ezingo dutelako".
Garraiolarien ustez, zenbateko berriek (0,28 euro kilometroko edukiera handieneko kamioientzat eta 0,22 euro edukiera txikienekoentzat) Gipuzkoako bidesariak "Europako garestienen artean" jartzen dituzte, Alemania edo Belgika bezalako herrialdeen gainetik, horiek ibilgailu astunentzako bidesari espezifikoak baitituzte.
Fenadismerrek Aldundiaren "dirua biltzeko gosea" arbuiatu du, eta adierazi du errepideko garraioaren sektoreak nahikoa laguntzen duela, zergen bidez, lurraldeko komunikabideak mantentzen.
Fenadismerrek gogorarazi du Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak astelehenean indarrean sartuko den bidesarien arauaren aurka aurkeztutako helegiteari buruzko erabakia noiz hartuko zain jarraitzen duela.