Ekonomia -
EITB DATA
Denda tradizionalak, hibridazioaren bidean
Merkataritza-sarea urtez urte aldatzen ari da, herritarren kontsumo-ohitura berriei aurre egin ahal izateko. Besteak beste, autonomoek zuzendutako saltokiak eredu enpresarialagoa izatera igaro dira, eta digitalizaziorako jauzia ere egin dute.
I. R. | EITB MEDIA
2010eko hamarkadaren hasieran Internetek izan zuen gorakadarekin, merkataritza elektronikoak gero eta pisu handiagoa hartu du eguneroko erosketetan pertsona askoren artean. Pandemiarekin, gainera, joera horrek gora egin du, eta, ondorioz, enpresa handiek online salmentako teknologietan inbertitzeko aprobetxatu dute. Txikizkako saltokien kasuan, gutxi igo dira gurdira, eta handienak izan dira joera horrekin bat egin dutenak.
Saltoki handien eta enpresen lehiari aurre egiteko, ordea, txikizkako saltokiek gora egin dute merkealdi ofizialetatik kanpoko sustapenen eta eskaintzen erabileran, bezeroak erakartzeko asmoz.
Horrela, pixkanaka, txikizkako merkataritza-ehuna eboluzionatzen ari dela ikus dezakegu, ohiko merkataritza fisikoa alde batera utzita, Interneten presentzia duten eta malguak diren modalitate hibridoagoetarantz (eskaintzak, promozioak).
Merkataritza tradizionalaren eraldaketa
Merkataritza-ehuna aldatu egin da azken urteotan; izan ere, auzo-saltoki tradizionalenek, eta autonomo batek edo bik zuzentzen dituztenek, pisua galdu dute enpresa-formatu handiagoekin alderatuta, hala nola kateekin, frankiziekin edo merkataritza guneekin.
Horrela, dendak gero eta handiagoak dira azalerari dagokienez, eta langile gehiago dituzte. Era berean, saltoki gehiago ari dira enpresa formatua aukeratzen, forma juridiko fisikoa alde batera utzita (autonomoak).