Ekonomia -

Iragarpena

Kamioiei bidesaria ezartzea proposatu du Bizkaiak, autobideak erabil ditzaten

Ordainketa sistema apurka-apurka ezarri nahi du, 2022ko udazkenetik hasita. 3,5 tona baino gehiagoko kamioiei eragingo die honako errepideetan: N-240a, BI-625a, N-636a, A-8a eta Txorierri.

Gipuzkoako errepideetan ezarritako sistemaren antzekoa da Bizkaiak proposatzen duena. EITB Media
Gipuzkoako errepideetan paratutako kontrol arku bat.
Udazkenetik aurrera kamioiek bidesariak ordaindu beharko dituzte Bizkaian

1:20

Eider Garaikoetxea | EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

3,5 tona baino gehiagoko kamioiek autobideak erabil ditzaten, ibilgailu astun horiei bidesaria ezartzea proposatu du Bizkaiko Foru Aldundiak. Ordainketa sistema hori apurka-apurka ezarri nahi du Aldundiak, 2022tik hasita. Helburua da kamioiek ahalmen handiko bideen (AP-68a, AP-8a eta Hegoaldeko saihesbidea) alde egitea.

Horretarako, 30 bat kontrol-arku paratuko dituzte honako errepideetan: N-240a (Barazarreko mendatea), BI-625a, N-636a (Kanpazar), A-8a eta Txorierriko igarobidea. Kontrol-arku horiek zirkulazioaren detektagailu eta ibilgailuen identifikatzaileak dituzte kanon bat aplikatu ahal izateko trafikoa gelditu beharrik gabe.

Imanol Padrales Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko foru diputatuak iragarri du Aldundiaren asmoa Batzar Nagusietako azpiegitura batzordean. Padralesen hitzetan, "Europa osoan oso ezarrita dagoen sistema bat da, eraginkorra dela frogatu dena eta gaur egun N-240 eta BI-625 errepideetan eta Txorrierriko igarobidean gertatzen diren desoreken ondorio negatiboak murrizten lagunduko duena; era berean, CO2ren isuriak murrizten lagunduko du eta bide sarearen segurtasuna hobetzen"

Agerraldian nabarmendu duenez, "oreka egokia aurkitu behar dugu errepide-sarearen erabilera eraginkorraren, haren berrantolaketaren eta Bizkaiko merkantzia-garraioaren sektorearen lehiakortasunaren artean, sektore hori ez baita zigortu behar".

Foru diputatuak zehaztu du eredu jasangarriago horretarantz jotzeko beharrezkoa dela "Europaren baimena" lortzea eta Batzar Nagusietan foru araua izapidetzea. Aurreratu duenez, arauak "ahalik eta segurtasun juridiko handiena" izan beharko du, eta ildo horretan, nabarmendu du "bereziki arduratsua" izango dela "edozein arrazoirengatik zuzeneko edo zeharkako edozein diskriminazio saihesteko, tarteak identifikatzerakoan, kontrol-arkuak jartzerakoan eta kanonaren zenbatekoak ezartzerakoan".

Hobekuntzak

Aldundiaren kalkuluen arabera, gaur egun eskualdeko errepideetan lanean ari diren 4.000 kamioi handi gaitasun handiko sarean sartuko lirateke (urtean milioi bat baino gehiago). Aldaketa horrek, adibidez, Txorierriko korridorean errei berri bat eraikiko balitz bezainbeste eragingo luke. Arratiako haranean, gaur egun dabiltzan bi kamioitik bat kenduko litzateke, edo Kanpazar mendatea bezalako inguru natural batetik hiru ibilgailu astunetik bat.

Era berean, eskualdeko errepide horietan istripuak batez beste % 10 murriztea aurreikusten da, zehazki, N-240 errepidean % 58 eta BI-625 errepidean % 34 gutxiago.

Gainera, urtean 7.140 tona CO2 gutxiago isuriko dira, hau da, salgaien garraioak eragindako isurketak % 12,8 baino gehiago murriztuko dira.

Beste eragin bat denbora, kostuak eta ibilbide gutxiago aurreztea izango da. Hain zuzen ere, ibilitako kilometroak % 12,8 murriztuko direla aurreikusten da, korridore handietara egindako aldaketei esker: ia 13 milioi kilometro gutxiago, eta horrek esan nahi du urtean 1,9 milioi ordu gidatu behar direla urtean salgaien garraioaren sektorerako.

Garraioaren sektorea, aurka

Asotrava Euskal Garraiolari Autonomoen Elkartea neurriaren aurka agertu da, sektoreak bizi duen krisia areagotu egingo duela uste baitu.

Ohar batean, Amaia Martinez Asotravako idazkari teknikoak erantzun du neurri hori ez dela sektorearekin eztabaidatu, ezta adostu ere, eta "diru-bilketatzat" jo du, "kontu publikoen defizita estaltzeko".

Martinezen ustez, kamioiei kanon bat ezartzea "ez da fiskalki progresiboa; izan ere, kaltetuak, garraiolariak ere langileria garelako eta zerga berri hau sektore honi zuzenduta dagoelako".

Halaber, ez dute "onargarritzat" jotzen isurketa kutsatzaileen murrizketan oinarrituta justifikatzea, Asotravaren arabera EBko garraio profesionalaren sektorea CO2 isurien % 6 baino gutxiago delako. "Ingurumenaren kutsaduraren fokua argi dago ez dagoela garraioan, nahiz eta jomugan jarri nahi den", ondorioztatu du Martinezek.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafiko Istripuak Trafikoa Bizkaia Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak A-8 Autobidea AP-68 autobidea Bizkaiko Foru Aldundia Kamioientzako bidesariak