Ekonomia -
MERKATARITZA
Eup! Bizkaiko merkataritzarako plataforma digital berria sortu dute
Bizkaiko Foru Aldundiak eta BBK-k lehiakortasuna hobetzeko eta tokiko merkataritzaren berehalako erronkei aurre egiteko diseinatutako plataforma aurkeztu dute; udaberrian egongo da eskuragarri.
EITB Media
Bizkaiko Foru Aldundiak eta BBK-k Eup! plataforma digital berria aurkeztu dute, lehiakortasuna hobetzeko eta tokiko merkataritzaren berehalako erronkei aurre egiteko. Horrela, datorren udaberritik aurrera, lurralde historikoaren tokiko merkataritzak gune propioa izango du negozio digitalean kokatzeko eta bere aukerak zabaltzeko.
Eup! plataforma tokiko merkataritzaren eraldaketan eta digitalizazioan aurrera egiteko proiektu zabalago baten barruan kokatu dute Xabier Sagredo BBK-ko presidenteak eta Unai Rementeria Bizkaiko ahaldun nagusiak, eta kontsumo-ohitura berriek eta sustapen- eta salmenta-kanal berriek sektoreari erronka berriak aurkeztu dizkiotela azpimarratu dituzte.
Eup! "merkataritza-gune handi" gisa planteatzen da, produktuak modu eroso eta intuitiboan bilatu eta alderatzeko, transakzio seguruak egiteko eta erosketak jasotzeko modua aukeratzeko, eta "hori guztia hurbileko merkataritzak bakarrik eskain dezakeen hurbileko ingurune batetik". Gainera, azaldu dutenez, plataformak Bizkaiko jarduera eta enplegua dinamizatzen lagunduko du, ahalik eta ingurumen-eragin txikienarekin, hurbileko logistika-sare jasangarriak erabiliko baititu.
BBK-ko presidentearen arabera, balioak, etika eta humanismoa oinarrian dituen lehiakortasun eredu iraunkorra behar du Bizkaiak.
Ekimena denda fisikoaren beharrezko osagarri gisa proiektatu dute, eta merkatariei prestakuntza eta laguntza ematea du helburu nagusi, ingurune digitalak eta marketin-kanal berriek eskaintzen dituzten aukera guztiak balia ditzaten.
Eraldaketa digitalak eskaintzen dituen aukerak aprobetxatzeko eskatu die Rementeriak saltokiei eta "modu kontziente eta arduratsuan" kontsumitzeko eskatu die herritarrei. Ahaldunaren arabera, Eup! hurbileko merkataritza indartzeko aukera paregabea da. "Jarraitzen dugu denda fisikoak beharra izaten: egunero pertsiana altxatuko duten dendak, gure kaleei argia emango dietenak, gure herriak bizitasunez beteko dituztenak eta harreman pertsonalak sustatzen jarraituko dutenak. Baina hori guztia posible izan dadin, digitalak ere izan behar dugu", gaineratu du.
BBK-k kudeatuko du Eup! eta datozen hilabeteetan atxikimendu, aholkularitza eta prestakuntza prozesua martxan jarriko dute. Prozesu horretan, lankidetza estuan arituko dira Bizkaiko merkataritza-elkarteak eta Bilboko Merkataritza Ganbera.
Proiektua garatu eta martxan jartzeko, hiru urterako 3 milioi euroko inbertsioa egin beharko da. Zenbateko horren barruan sartzen dira aholkularitza, digitalizazioa, prestakuntza, teknologia, laguntza eta merkataritzarako laguntza, besteak beste, eta bi erakundeek ordainduko dute.
Saltokiek informazioa eta atxikimendua eskatzeko epea urtarrilaren 18an irekiko da. Ordutik aurrera, plangintza bat egiteko lehen diagnostiko digitalak egiten hasiko dira, eta lehen parte-hartzaileak otsailean hasiko dira prestakuntza jasotzen.