Ekonomia -
Enplegua
Volkswagenek 452 behin-behineko langile kontratatuko ditu Nafarroan
Konpainiak azaldu duenez, 5.000 auto gehiago eskatzeak zerikusia du Poloaren eta T-Crossaren salmentek Europako merkatuan duten "harrera onarekin".
Agentziak | Erredakzioa
Nafarroako Volkswagenek 452 behin-behineko langile kontratatuko ditu Wolfsburgeko (Alemania) markaren zentraletik urte amaierara arte Poloaren 5.000 unitate gehiago egiteko eskaerari erantzuteko. Igoera horren ondoren, urteko ekoizpen-bolumena 247.000 ibilgailuren inguruan mugituko da (137.000 T-Cross eta 110.000 Polo).
Programa berria bete ahal izateko, Nafarroako Volkswagenek IX. hitzarmen kolektiboan aurreikusitako malgutasun formuletako bi erabiliko ditu, geldialdien joan-etorriak eta larunbatean lan egitea, konpainiak ohar baten bidez jakinarazi duenez.
Lehenengo langileak 37. astetik aurrera (irailaren 7an, astelehenean, zehazki) sartuko dira lantegian, dagokion prestakuntza-aldia egiteko. Amaitutakoan, eguneko etenaldiko hiru joan-etorriak hasiko dira. Kontratuak 2020. urtearen amaierara arte luzatzea aurreikusita dago.
Larunbatei dagokienez, oraindik ez dago zehaztuta zenbat larunbat beharko diren ekoizpena lortzeko, ezta noiz hasiko den ere.
Abuztuaren 24an hirugarren txanda sartu ondoren, pandemiaren aurreko ekoizpen jarduerara itzultzeko prozesua osatu zuen fabrikak, egunero 1.438 ibilgailu ekoitziz. Orain, etenaldien joan-etorriak martxan jarri ondoren, 1.581 autoraino iritsiko da eguneroko ekoizpena, goizeko eta arratsaldeko txandan "irabazten" diren 44 autoei esker, eta gaueko 55 autoei esker. Kopuru horiei larunbatetan fabrikatzen diren autoak gehitu beharko litzaizkieke.
Merkatua suspertzea
Konpainiak azaldu duenez, 5.000 auto gehiagoren eskaerak Poloaren eta T-Crossaren salmenten "harrera onarekin" du zerikusia, uztailean hazkundea espero baino handiagoa izan zen merkatu europarrean.
Berpizte hori eragin duten arrazoien artean, besteak beste, Europako hainbat gobernuk autoak erosteko helburuarekin bultzatu dituzten planak daude. Era berean, herritar askok garraio indibidualaren alde egindako apustua dago, kutsatzeko beldurragatik. Modu berean, sistema autoz betetzeko beharra, konfinamendua amaitu ondoren, hustu egin baitzen, eskaria berraktibatzeak eta geldialdi produktiboak bat egin zutenean. "Gainera, urte amaierara arteko aurreikuspenak positiboak dira une honetan, betiere COVID-19ko pandemiak datozen hilabeteetan izango duen bilakaeraren eta ekonomian izango duen eragin handiagoaren edo txikiagoaren arabera", gaineratu du konpainiak.
Emilio Saenz Nafarroako Volkswageneko presidenteak programa produktiboaren gorakada azpimarratu du, baina zuhurtziarako deia egin du: "langile guztien lan bikainaren saria da, baita azken hilabeteetan ere, segurtasun-neurriak betetzeko jokabide arduratsua erakutsi baitu, gure lantegiarentzat eta gure taldearentzat une oro lehentasunezkoak direnak. Baina egoera ezegonkorra eta ziurgabetasun handikoa da oraindik, eta, beraz, etorkizun hurbilari begira, baikortasuna, apaltasuna eta zuhurtzia nahastu behar ditugu", adierazi du.
Bestalde, UGT sindikatua "pozik" agertu da "orain baieztatzen den albiste bikain honekin, normaltasunaren bideari berrekin nahi diogulako". "Hala ere, ezin gara fidatu eta babesten jarraitu behar dugu, gure planta leku segurua izan dadin, egiten ari garen portaera apartari esker", gaineratu du.
Ildo beretik jo du CCOO sindikatuak: "Ezohikoa da bizitzen ari garen egoera". "Lehen aldia izango da gure zentroan hiru txandetan etenaldiak egitea direna, enplegua sortzeko inplizituki daraman guztiarekin", nabarmendu du.
Horrez gain, CCOOk honako hau ere proposatu du: "Eskola-jardueraren hasierari aurre egin beharko diogu, eta horregatik enpresari eskatu diogu kontziliazio-arazo guztiak ahalik eta azkarren landu eta konpon ditzala".