Ekonomia -
CORONAVIRUS
Kutxabankek % 13 murriztu ditu irabaziak lehen hiruhilekoan, 92 milioira arte
Emaitza horiek 145 milioi euro zuzkiduretara bideratu ondoren lortu dira, joan den ekitaldi osoan baino 5 milioi euro gehiago.
AGENCIAS | REDACCIÓN
Kutxabank Taldeak 91,7 milioi euroko irabazi garbia izan du urteko lehen hiruhilekoan, 2019ko epe berean baino % 13,4 gutxiago, erakundeak zabaldutako emaitzen arabera.
Emaitza horiek 145 milioi euro horniduretara bideratu ostean lortu dituztela nabarmendu du euskal bankuak, joan den ekitaldi osoan baino 5 milioi gehiago, eta erakundeak "pandemiak irekitako agertokiari" aurre egiteko gordetzea erabaki duela.
Azaldu duenez, pandemiaren aurrerapenak, munduko ekonomien beherakadak, petrolioaren prezioaren jaitsierak, finantza merkatuetan izandako inpaktuak eta lurrunkortasun handiak markatutako egoera baten ondorioak arintzea izan da epe horretan izan duen lehentasunetako bat.
Erakundeak ziurtatu duenez, egungo osasun krisian, "Covid-19ak kaltetutako familia eta enpresei laguntza eman die". Izan ere, martxoaren azken hamabostalditik 1.330 milioi euro bideratu ditu mailegu bidezko finantzaketa gisa, eta 4.000 hipoteka kontratu birnegoziatu ditu, besteak beste.
Adierazi duenez, Kutxabankeko txikizkako sareak jarduera komertzial bizia mantendu du 2020ko lehen bi hilabeteetan, merkatuaren jokabidearen gainetik eta ezarritako helburuen ildotik, baina egoera hori trabatu egin du alarma-egoerak, eta geldialdia eragin du bankuen negozioan.
Egoera gorabehera, negozio sareak administratutako baliabideak % 2,2 hazi dira, eta kreditu inbertsio produktiboa % 2,9 handitu da, banku korporatiboaren eta erakundeen negozioan lagunduta, emandako datuen arabera.
Bilakaera positiboa izan dute balantzetik kanpoko produktuek ere, batez ere inbertsio-funtsek. Kutxabankek, bere informazioaren arabera, inbertsio funtsetako atzipen garbiak gidatu ditu lehen hiruhilekoan, 489 milioi euro. Horri esker, kudeatzaileen rankingeko bosgarren postura iritsi da, eta 29 puntu handitu du merkatu kuota.
Arduradunen arabera, erakundeak Covid-19aren krisiak irekitako egoera zalantzagarriari aurre egingo dio, "kaudimen maila sendoak eta aktiboen kalitateak ematen dioten konfiantzatik".
Kutxabankek nabarmendu duenez, pandemiaren aurrerapenaren testuinguruan, erabakigarria izan da erakundearentzat telefono edo "online" bankua bezalako ordezko kanal aldeko apustua, urrutiko 800.000 bezero ingururekin.