Ekonomia -
Bizkaia
Bilboko portuak instalazioak eta pertsonala handituko ditu, 'brexit'aren ondorioz
Bilboko Portuak Erresuma Batuarekin duen trafikoa 3,6 milioi tonakoa dela zehaztu du Barkalak.
AGENTZIAK | ERREDAKZIOA
Brexit-aren ondorioz, Portuko Agintaritzak ferryen guneko instalazioak handitzea eta langile gehiago kontratatzea aurreikusten duela adierazi du Bilboko Portuko Ricardo Barkala presidenteak, zaintza eta aduana lanak behar bezala egiteko. Hala, Erresuma Batuarekin duen trafikoa (urteko 3,6 milioi tona) mantentzea edo handitzea espero du Barkalak.
Hedabideei egindako adierazpenetan, Erresuma Batua Europar Batasunetik irteteak Bilboko Portuari ekarriko dizkion ondorioez aritu da Barkala, eta 2020 osoa izango dutela egoerara moldatzeko eta "era berean" jarraitzeko.
Bilboko Portuak Erresuma Batuarekin duen trafikoa 3,6 milioi tonakoa dela zehaztu du Barkalak, guztiaren % 10, eta "mantentzea" edo "areagotzea" espero dute.
Azaldu duenez, gaur egun, 10 itsasontzik lotzen dituzte Erresuma Batua eta Bilboko Portua, bost ferry eta bost beste edukiontziekin. Horiek hamabira igotzea aurreikusten du Barkalak.
Bilboko Portuko presidentearen arabera, brexit-aren aurretik, trafikoaren % 66 hirugarren herrialdeekin zen. Erresuma Batua kontuan izanda, % 76ra igoko litzateke.
Barkalak adierazi du "denbora luzez" aritu direla lanean brexit-aren baldintzak zein izango diren aztertzeko eta "neurri egokiak" hartzeko. Zehaztu duenez, "garrantzitsuenak" ferryekin du zerikusia, Brittanyrekin, salgaiak, kamioiak, karabanak eta bidaiariak ekartzen baitituzte.
Obrak
Horri dagokionez, dagoeneko zehaztu dutela zein den terminalean egon behar duen azpiegituraren hedapena adierazi du Barkalak, eta proiektua garatzen ari dira. Obrak uda baino lehen hasiko dira.
Azaldu duenez, beharrezkoak diren azpiegiturak handituko dira, Aduanekin, Mugako Ikuskapen Postuarekin, Guardia Zibilarekin eta Polizia Nazionalarekin batera lan eginez, ez baitago argi zein izango den "trafikoen eta harremanen egoera". Hala ere, Portuak argi dauka "zer beharko den".
Handitze hori ferryen gunean izango litzateke, orain arte Erresuma Batutik zetozen salgaiek eta pertsonek ez baitzuten inolako kontrolik pasatu behar.
Aduanako kontrol gehiago egon behar direla adierazi du Barkalak, eta Guardia Zibilak eta Polizia Nazionalak ere instalazioak handitzea behar dutela salgaiak eta karabanak kontrolatzeko. Portuko presidenteak aduana aurrerapen teknologikodun mekanismo berriak ezartzen ari dela adierazi du, kontrola "arinagoa" egiteko.
Alde guztietatik "esfortzu ekonomiko eta pertsonalak" egongo direla adierazi du Barkalak egoera berrirako. Zehazki, Estatuko Portuak 23 eransketa berri onartu dituela adierazi du brexit-aren ondorioz.
Ferryen guneari dagokionez, sarrera eta irteerako zortzi bide izango direla zehaztu du, desbideratzeekin trafikoa arintzeko. Gainera, lan horietarako inbertsioa 200.000 eta 300.000 euro bitartekoa izango dela adierazi du.