Ekonomia -
Konexio berriak
AHTa Frantziarekin 2017an batuko da
Abiadura Handiko Trenaren konexioko obrak, Frantziaren eta Euskadiren artekoak, 2017an hasiko dira, eta sei urte eta erdiz luzatuko dira.
Erredakzioa
Euskadiko Abiadura Handiko Trena (AHT) Frantziarekin lotzeko obrak 2017an hasiko dira, eta sei urte eta erdiz luzatuko dira, Etienne Picher Bordele-Espainia Abiadura Handiko Lineiaren proiektu-buruak asteazken honetan jakitera eman duenez. Eusko Jaurlaritzak Donostiako Kursaalean ekitaldi batzuk egin ditu ‘euskal y’aren inguruan.
Ekitaldi hauek asteartearen eta asteazkenaren artean izan da, Donostian, "Abiadura Handiko Trena Gipuzkoan. Aukerak eta Garapen Ekonomikoa’ izenburupean. 200 tekniko baino gehiago izan dira bertan, eta Picherrek azaldu duenez, "nazioarteko proiektua da, Akitaniako eskualdean, Midi-Pirineesetan, Euskadin… zentratzen delako; ondorioz, argi dago etorkizun handia duela aurretik".
Abiadura handiko Frantziako eta Euskadiko konexioak 17 milioi bidaiari izango ditu urtean, eta "trenean egindako bidaien denbora asko murriztuko du", adierazi du. Adibide bat jarri du hori azaltzeko: "Burdeos eta Bilbo arteko bidaia bi ordu eta 15 minututan egin ahal izango da, eta ordu eta erdi behar izango da Donostia eta Burdeos ibilbidea eginez gero".
Picherren ustez, proiektua gaur egun zehazten ari dira, eta "oparotasunaren eta garapenaren palankaren sare mistoa izango da lurralde horientzako, gainera, bertako enpresen lehiakortasuna hobetzen lagunduko da, lanpostuak sortuko ditu eta turismoa sustatuko du".
Alfonso Rodriguez Abiadura Handiko distantzia erdi eta luzeen Renfeko arduradunak azaldu duenez, trenak "ez du areriorik distantzia ertainetan", eta Avant Madril-Valladolid eta Madril-Toledo jarri ditu eredutzat, etorkizunean Bilbo-Gasteiz-Donostia zerbitzuaren antzekoak izango direlako2.